Jak wszyscy pewnie zauważamy, zdecydowanie pogorszył się poziom obsługi pacjentów w MegaMed sp. z o.o. Odbieramy wiele telefonów z informacjami o takim stanie rzeczy. Nasi członkowie wyrażają niezadowolenie i oburzenie tym , że stracili poczucie pewności korzystania z usług i pomocy medycznej na odpowiednim poziomie.
Począwszy od trudności z rejestracją, poprzez kolejki przed gabinetami na odległych terminach do lekarzy specjalistów skończywszy. Wyznaczane terminy zabiegów rehabilitacyjnych bywają tak odległe , że można zwątpić w sens ich stosowania. Sprawa dotyczy nas wszystkich, bo każdy z nas jest lub może być w przyszłości pacjentem. Jaka jest przyczyna tak znacznego spadku jakości usług? Czy przyczyna leży w zbyt dużej liczbie zdeklarowanych pacjentów? A może gwałtownie pogarsza się kondycja naszego zdrowia ? A może MegaMed zatrudnia za mało lekarzy i rehabilitantów lub też przyczyna leży w złej organizacji pracy samej przychodni? Nie ma dnia,aby prasa nie donosiła o kłopotach służby zdrowia. Większość z nich wynika z niedostatecznych nakładów finansowych. Być może i u nas przyczyna w/w problemów leży w znacznym stopniu po stronie finansowej, a reszta jest tylko pochodną niedostatecznych środków? Odpowiedź na te pytania i rozwiązanie problemu jest sprawą trudną i pilną a podniesienie stopnia dostępności i jakości opieki zdrowotnej wymaga konkretnych decyzji od tych, którzy za to odpowiadają. Dodatkowym czynnikiem jest struktura wiekowa. Przybywa ludzi starszych a co za tym idzie rosną potrzeby w zakresie opieki zdrowotnej. Wiąże się to ze zwiększonymi kosztami dla pracodawców na rzecz obecnych i byłych pracowników. Może trzeba sięgnąc głębiej do sakiewek, Panowie Prezesi, bo dobry pracownik to zdrowy pracownik, a były pracownik zdrowie zostawiał latami pracując dla dobra firmy. Na dzień dzisiejszy problem jest i wymaga szybkich i zdecydowanych decyzji. |