ZZPRC Elektrowni Bełchatów

Strona główna
6 Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Dytrych, Gościwit,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku zostało 240 dni.
Menu witryny
Strona główna
W Związku
W Elektrowni
W PGE i PGE GiEK
W Energetyce
Przegląd prasy
Płace
Kącik prawny
Władze Związku
Zasiłki statutowe
Prawo
O Nas
Przydatne linki
Nasze Galerie
Na wesoło
PZU Bolero
Administrator

Lepiej nie chorować... Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Autor: Andrzej Nalepa   
28.05.2008.

Jak wszyscy pewnie zauważamy, zdecydowanie pogorszył się poziom obsługi pacjentów  w MegaMed sp. z o.o.

Odbieramy wiele telefonów z informacjami o takim stanie rzeczy. Nasi członkowie wyrażają niezadowolenie i oburzenie tym , że stracili poczucie pewności korzystania z usług i pomocy medycznej na odpowiednim poziomie.

Począwszy od trudności z rejestracją, poprzez kolejki przed gabinetami na odległych terminach do lekarzy specjalistów skończywszy. Wyznaczane terminy zabiegów rehabilitacyjnych bywają tak odległe , że można zwątpić w sens ich stosowania.

Sprawa dotyczy nas wszystkich, bo każdy z nas jest lub może być w przyszłości pacjentem. Jaka jest przyczyna tak znacznego spadku jakości usług? 

Czy przyczyna leży  w zbyt dużej liczbie  zdeklarowanych pacjentów? A może gwałtownie pogarsza się kondycja naszego  zdrowia ?

 A może MegaMed zatrudnia za mało lekarzy i rehabilitantów lub też przyczyna leży w złej organizacji pracy samej przychodni?

Nie ma dnia,aby prasa nie donosiła o kłopotach służby zdrowia.  Większość z nich wynika z niedostatecznych nakładów finansowych. Być może i u nas przyczyna w/w problemów leży w znacznym stopniu po stronie finansowej, a reszta jest tylko pochodną niedostatecznych środków?

Odpowiedź na te pytania i  rozwiązanie problemu jest sprawą trudną i pilną a podniesienie stopnia dostępności i jakości opieki zdrowotnej wymaga konkretnych decyzji od tych, którzy za to odpowiadają.

Dodatkowym czynnikiem jest struktura wiekowa. Przybywa ludzi starszych a co za tym idzie rosną potrzeby w zakresie opieki zdrowotnej. Wiąże się to ze zwiększonymi kosztami dla pracodawców na rzecz obecnych i byłych pracowników. Może trzeba sięgnąc głębiej do sakiewek, Panowie Prezesi, bo dobry pracownik to zdrowy pracownik, a były pracownik zdrowie zostawiał latami pracując dla dobra firmy.

Na dzień dzisiejszy problem jest i wymaga szybkich i zdecydowanych decyzji.

Zmieniony ( 28.05.2008. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »