ZZPRC Elektrowni Bełchatów

Strona główna arrow W PGE i PGE GiEK
2 Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Anatol, Atanazy,
Afanazy, Longin,
Longina, Walenty,
Walter, Witomir,
Zygmunt
Do końca roku zostało 244 dni.
Menu witryny
Strona główna
W Związku
W Elektrowni
W PGE i PGE GiEK
W Energetyce
Przegląd prasy
Płace
Kącik prawny
Władze Związku
Zasiłki statutowe
Prawo
O Nas
Przydatne linki
Nasze Galerie
Na wesoło
PZU Bolero
Administrator
W PGE i PGE GiEK

PGE: możliwe zmiany w zasadach konkursu na Zarząd Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
24.04.2008.
Jak poinformował Parkiet, rada nadzorcza PGE, której posiedzenie odbędzie się w dniu dzisiejszym, rozważa wprowadzenie zmian w trwającym obecnie konkursie na członków zarządu spółki.

 

Nowy zarząd spółki ma być powołany do połowy czerwca.

Problem w tym, że jeden z warunków konkursu eliminuje z udziału w nim obecnego szefa PGE - Pawła Urbańskiego. Chodzi o warunek, którego nie spełnia obecny Prezes spółki, czyli przynajmniej trzyletni staż na stanowisku członka zarządu spółki kapitałowej.
Wszystko wskazuje jednak na to, że rada nadzorcza chce zrezygnować z tego warunku. - Przygotowując reguły konkursu, nie dopasowywaliśmy ich do żadnego konkretnego kandydata. Nie było naszą intencją, aby kogokolwiek z konkursu eliminować. Co więcej, doceniamy doświadczenie obecnego szefostwa spółki - powiedział cytowany przez Parkiet przewodniczący RN Zygmunt Gzyra. - Dlatego jest bardzo prawdopodobne, że w planie obrad znajdzie się punkt doprecyzowujący tę intencję tak, aby obecni członkowie zarządu, ze względu na unikalne doświadczenie pracy w PSE i PGE, mogli uczestniczyć w procedurze konkursowej – wyjaśnił następnie w Parkiecie Gzyra.

Źródło: Parkiet 

 
Prezes PGE nie utrzyma stanowiska Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
17.04.2008.

Paweł Urbański, szef Polskiej Grupy Energetycznej PGE, nie utrzyma stanowiska. Nie pozwolą na to warunki konkursu na prezesa.

Zgodnie z warunkami konkursu na skład zarządu, w tym prezesa spółki, ogłoszonego przez radę nadzorczą Polskiej Grupy Energetycznej, kandydaci na stanowisko prezesa zarządu muszą m.in. mieć co najmniej trzyletni staż na stanowisku członka zarządu spółki kapitałowej - akcyjnej lub z ograniczoną odpowiedzialnością.

Na cenzurowanym

Tego warunku nie spełnia Paweł Urbański, obecny prezes, którego kadencja wkrótce wygasa. Termin zgłaszania kandydatur w konkursie upływa 12 maja.

- Wiadomo, że Paweł Urbański ma nie być prezesem PGE, bo warunek o stażu w pełnieniu funkcji członka zarządu spółki kapitałowej eliminuje go z udziału w konkursie o stanowisko prezesa - mówi menedżer jednej z polskich grup energetycznych proszący o zachowanie anonimowości.

Paweł Urbański w zarządzie PGE zasiada od lipca 2006 r., od lipca 2007 r. jest prezesem tej spółki. Przed rozpoczęciem pracy w PGE nie był członkiem zarządu spółki kapitałowej.

Łagodne warunki

Niektórzy członkowie rady nadzorczej są jednak zaskoczeni takim obrotem sprawy.

- Nie wiem, że warunki konkursu na prezesa uniemożliwiają udział obecnemu prezesowi. Ustaliliśmy te warunki nie patrząc na konkretne osoby. Wydawało się, że nie są wygórowane. Byłem nawet za bardziej restrykcyjnymi - mówi prof. Maciej Bałtowski, wiceprzewodniczący rady nadzorczej PGE.

Prezes Paweł Urbański nie chciał rozmawiać na ten temat. PGE nie potwierdziła i nie zaprzeczyła, że reguły konkursu uniemożliwiają obecnemu szefowi ponowne ubieganie się o stanowisko prezesa.

- Nie komentujemy warunków konkursu na członków zarządu - mówi Dominika Tuzinek-Szynkowska, rzecznik PGE.

W IV kwartale tego roku PGE planuje debiut na giełdzie.

Źródło: Gazeta Prawna

 
Wybrali członka Zarządu w BOT Elektrowni Turów Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
03.04.2008.

Pracownicy BOT Elektrowni Turów wybrali swojego przedstawiciela do Zarządu spółki podała spółka w komunikacie.

W wyborach na przedstawiciela załogi BOT Elektrowni Turów w zarządzie IV kadencji wystartowało czterech kandydatów: Marek Dudziński, Tadeusz Kucharski, Leszek Protasiewicz oraz Marian Przygrodzki.

W wyborach wzięło udział 1260 pracowników na 1818 uprawnionych. Najwięcej głosów (679 – 55,25 proc.) zgromadził Marian Przygrodzki i to on już kolejną kadencję będzie reprezentował załogę w zarządzie BOT Elektrownia Turów.

Źródło: Cire

 
Zmiany w Radzie Nadzorczej BOT KWB Bełchatów S.A. Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
03.04.2008.

BOT GiE S.A., właściciel 69% akcji BOT Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów Spółka Akcyjna, mający w składzie RN naszej spółki dwóch reprezentantów, postanowiło dokonać zmiany swoich przedstawicieli. Z dniem 1 kwietnia 2008r. Przewodniczącym RN został Pan Adam Wołowicz, Wiceprezes ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi BOT GiE S.A., zastępując na tym stanowisku Pana Dominika Radziwiłła, zaś miejsce Pana Andrzeja Szablewskiego zajął Pan Antoni Tajduś.

Obecny skład Rady Nadzorczej BOT KWB Bełchatów S.A. prezentuje się następująco:
Adam Wołowicz    - Przewodniczący RN (przedstawiciel BOT GiE S.A.)
Antoni Tajduś       - Członek RN (przedstawiciel BOT GiE S.A.)
Marcin Moryń      - Członek RN (przedstawiciel Skarbu Państwa)
Zdzisław Kałuża   -Członek RN (przedstawiciel załogi BOT KWB Bełchatów S.A.)

Źródło: Cire.pl
Zmieniony ( 03.04.2008. )
 
Turów. Przedstawiciele załogi wybrani Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
01.04.2008.

W BOT Kopani Turów odbyły się wybory przedstawicieli pracowników spółki do zarządu oraz rady nadzorczej IV kadencji.

Na przedstawiciela załogi w zarządzie Kopalni kandydowało dwie osoby Zbigniew Milian oraz Stanisław Żuk. Ponad 71 procent głosów oddano na Stanisława Żuka i to on będzie przedstawicielem pracowników zarządzie IV kadencji BOT KWB Turów.

Natomiast w wyborach na przedstawiciela pracowników do Rady Nadzorczej Kopalni startowała trzech kandydatów, Dariusz Mikołajczak, Władysław Rakowiec oraz Stanisław Sidorowicz. Największą liczbę głosów uzyskał ten ostatni kandydat (70,78 proc) i będzie reprezentował załogę Kopalni w Radzie Nadzorczej spółki.

Źródło: BOT KWB Turów

Zmieniony ( 03.04.2008. )
 
Konkurs w PGE Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
30.03.2008.

W związku z upływem kadencji Zarządu, Rada Nadzorcza Polskiej Grupy Energetycznej PGE podjęła uchwałę o wszczęciu postępowania konkursowego na członków Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej SA.


Konkurs ogłoszono na pełny skład Zarządu: Prezesa Zarządu oraz Wiceprezesów ds. Finansów, Handlu i Dystrybucji, Inwestycji i Rozwoju, Wytwarzania, Zasobów Ludzkich. Ogłoszenie o konkursie ukaże się 31 marca 2008.

Źródło: PGE

 

 
PGE w Europejskim Programie Biznesowo- Parlamentarnym Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
19.03.2008.

PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. została zaproszona przez Alejo Vidala-Quadrasa, wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego, do udziału w Europejskim Programie Biznesowo-Parlamentarnym (European Business and Parliament Scheme). Decyzją Zarządu PGE przystąpiła do Programu na rok 2008.


Europejski Program Biznesowo-Parlamentarny jest unikalną inicjatywą podjętą przez Stowarzyszenie IABP (International Association of Business and Parliament). Celem tego Programu jest rozszerzenie wiedzy decydentów - członków i urzędników Parlamentu Europejskiego, na temat rzeczywistych, biznesowych i gospodarczych warunków działania przedsiębiorstw w różnych dziedzinach gospodarki w krajach Unii Europejskiej. Bliższe informacje na temat Europejskiego Programu Biznesowo- Parlamentarnego można znaleźć na stronie internetowej: www.businessandparliament.eu.

 

Program ten pozwala na budowę relacji pomiędzy biznesowymi uczestnikami Programu a przedstawicielami Parlamentu Europejskiego. Program ma pomóc w lepszym zrozumieniu zasad funkcjonowania firm oraz specyfiki danego sektora wśród osób bezpośrednio stanowiących prawo unijne. Jednocześnie PGE ma możliwość np. zapoznania się z praktyczną stroną funkcjonowania Parlamentu Europejskiego, w tym w obszarach szczególnie interesujących dla PGE.

 

Realizacja Programu odbywa się w formie sesji warsztatowych lub tzw. okrągłych stołów oraz spotkań tematycznych z wybranymi przedstawicielami Parlamentu Europejskiego, w tym też w Polsce. Stanowi to dużą szansę na promowanie pozytywnego wizerunku PGE na forum międzynarodowym.

Źródło: PGE 

 
PGE przystąpiła... Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
19.03.2008.

PGE przystąpiła do Polskiej Platformy Czystych Technologii Węglowych

25 lutego 2008 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki została powołana, z inicjatywy Vattenfall Poland i Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE, Polska Platforma Czystych Technologii Węglowych.


Ze strony Polskiej Grupy Energetycznej w spotkaniu wzięli udział: Paweł Urbański, prezes Zarządu PGE, Hanna Trojanowska, dyrektor Departamentu Spraw Międzynarodowych i Nowych Technologii oraz Zygmunt Mozer, zastępca dyrektora Departamentu MT oraz ze strony BOT Górnictwo i Energetyka S.A.: Andrzej Jeznach, wiceprezes ds. produkcji, i Mirosław Niewiadomski, dyrektor Departamentu Technologii i Ochrony Środowiska.

Powołanie Platformy odbyło się w obecności m.in: Dariusza Bogdana, podsekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Henryka Jacka Jezierskiego, podsekretarza stanu w Ministerstwie Środowiska, Krzysztofa Bolesty, przedstawiciela Komisji Europejskiej DG TREN i Andrzeja Siemaszki z Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE oraz reprezentantów największych przedsiębiorstw energetycznych w Polsce, takich jak wspomniany wcześniej Vattenfall czy Południowy Koncern Energetyczny, Electrabel, CEZ Polska, EDF Polska, Dalkia Polska, Elektrownia Kozienice i wielu innych.

W spotkaniu wziął też udział eurodeputowany, prof. Jerzy Buzek, aktywnie wspierający polską energetykę na forum Parlamentu Europejskiego.

Spotkanie otworzył dyrektor Jacek Piekacz, który zaprezentował podstawowe założenia działania platformy. Zasadniczym celem Platformy będzie współpraca na rzecz rozwoju i promowania czystych technologii węglowych, w tym m.in. technologii wychwytywania, transportowania i składowania CO2. Polska Platforma będzie w tej dziedzinie współpracować z Europejską Platformą Zeroemisyjną oraz innymi organizacjami realizującymi podobne cele. Bardzo ważnym działaniem Platformy będzie również inicjowanie i uczestniczenie w dyskusjach i pracach związanych z adaptacją do polskiego prawa unijnych dyrektyw dotyczących czystych technologii węglowych. Ponadto Platforma będzie realizować uzgodnione projekty badawczo-rozwojowe, a także zabiegać o środki finansowe, aby promować, upowszechniać wiedzę na temat czystych technologii oraz wykorzystywać te technologie. Równie ważnym zadaniem Platformy będzie przygotowywanie opinii i ekspertyz.

W Polsce około 96 procent energii elektrycznej pochodzi z węgla. W związku z przewidywanym wzrostem produkcji energii, a tym samym zwiększoną emisją zanieczyszczeń negatywnie oddziałujących na środowisko, zastosowanie czystych technologii spalania węgla staje się niezbędne. Pozwoli to ograniczyć emisję CO2, gazu cieplarnianego powodującego globalne ocieplenie. Zainteresowanie nowymi technologiami wzrasta, gdyż poza ochroną środowiska naturalnego, umożliwiają one rozwój gospodarki. Jednak są one bardzo kosztowne. Dlatego inicjatywa powołania Platformy Czystych Technologii Węglowych, dająca też szansę pozyskania i wykorzystania środków unijnych, jest tak ważna.

Źródło: PGE·

 
Wymiana akcji pracowniczych cd. Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
18.03.2008.

 

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 11 marca 2008 r.

w sprawie listy spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, oraz listy spółek konsolidujących

    Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 191, poz. 1367) zarządza się, co następuje:

    § 1. 1. Ustala się listę spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.

    2. Ustala się listę spółek konsolidujących, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia.

    § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

    Prezes Rady Ministrów: D. Tusk

    Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
    z dnia 11 marca 2008 r. (poz. 294)

    Załącznik nr 1

    LISTA SPÓŁEK KONSOLIDOWANYCH, KTÓRYCH AKCJE PODLEGAJĄ WNIESIENIU NA POKRYCIE KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO SPÓŁEK KONSOLIDUJĄCYCH

    1. Zespół Elektrowni Ostrołęka spółka akcyjna z siedzibą w Ostrołęce,

    2. ENERGA Operator spółka akcyjna z siedzibą w Gdańsku,

    3. ENION spółka akcyjna z siedzibą w Krakowie,

    4. EnergiaPro Koncern Energetyczny spółka akcyjna z siedzibą we Wrocławiu,

    5. Elektrownia Stalowa Wola spółka akcyjna z siedzibą w Stalowej Woli,

    6. Południowy Koncern Energetyczny spółka akcyjna z siedzibą w Katowicach,

    7. Elektrownia "Kozienice" spółka akcyjna z siedzibą w Świerżach Górnych,

    8. Zespół Elektrowni Dolna Odra spółka akcyjna z siedzibą w Nowym Czarnowie,

    9. Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego spółka akcyjna z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej,

    10. Zakład Energetyczny Białystok spółka akcyjna z siedzibą w Białymstoku,

    11. Zamojska Korporacja Energetyczna spółka akcyjna z siedzibą w Zamościu,

    12. Zakład Energetyczny Warszawa-Teren spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie,

    13. Lubelskie Zakłady Energetyczne spółka akcyjna z siedzibą w Lublinie,

    14. Rzeszowski Zakład Energetyczny spółka akcyjna z siedzibą w Rzeszowie,

    15. Łódzki Zakład Energetyczny spółka akcyjna z siedzibą w Łodzi,

    16. Zakład Energetyczny Łódź-Teren spółka akcyjna z siedzibą w Łodzi,

    17. BOT Elektrownia Turów spółka akcyjna z siedzibą w Bogatyni,

    18. BOT Elektrownia Opole spółka akcyjna z siedzibą w Brzeziu,

    19. BOT Elektrownia Bełchatów spółka akcyjna z siedzibą w Rogowcu,

    20. BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów spółka akcyjna z siedzibą w Rogowcu,

    21. BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Turów spółka akcyjna z siedzibą w Bogatyni.

    Załącznik nr 2

    LISTA SPÓŁEK KONSOLIDUJĄCYCH

    1. ENERGA spółka akcyjna z siedzibą w Gdańsku,

    2. PGE Energia spółka akcyjna z siedzibą w Lublinie,

    3. Tauron Polska Energia spółka akcyjna z siedzibą w Katowicach,

    4. ENEA spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu,

    5. BOT Górnictwo i Energetyka spółka akcyjna z siedzibą w Łodzi.

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SKARBU PAŃSTWA1)

z dnia 19 lutego 2008 r.

w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 191, poz. 1367) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie reguluje sposób określenia liczby akcji spółki konsolidującej przeznaczonych do nieodpłatnego nabycia przez uprawnionych pracowników spółki konsolidowanej lub do nabycia przez uprawnionych akcjonariuszy w drodze zamiany akcji spółki konsolidowanej, której akcje zostały wniesione na pokrycie kapitału zakładowego spółki konsolidującej, tryb nabywania akcji przez uprawnionych pracowników oraz tryb dokonywania zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej.

§ 2. 1. Liczbę akcji spółki konsolidującej przeznaczonych do nieodpłatnego nabycia przez uprawnionych pracowników spółki konsolidowanej, której akcje zostały wniesione na pokrycie kapitału zakładowego tej spółki konsolidującej, ustala się na dzień rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego spółki konsolidującej.

2. Liczbę akcji spółki konsolidującej przeznaczonych do udostępnienia uprawnionym pracownikom i uprawnionym akcjonariuszom w zamian za akcje spółki konsolidowanej określa następujący wzór:

Image

 

gdzie poszczególne symbole oznaczają:

Lk - liczbę akcji spółki konsolidującej przeznaczonych do udostępnienia uprawnionym pracownikom i uprawnionym akcjonariuszom w zamian za akcje odpowiedniej spółki konsolidowanej,

Ln - liczbę akcji spółki konsolidowanej podlegających zamianie na akcje odpowiedniej spółki konsolidującej,

Wjn - wartość jednej akcji spółki konsolidowanej, wyznaczoną jako iloraz wartości spółki i ogólnej liczby jej akcji,

WjK - wartość jednej akcji spółki konsolidującej, wyznaczoną jako iloraz wartości spółki i ogólnej liczby jej akcji.

3. W przypadku gdy suma udostępnianych akcji spółki konsolidującej mogłaby przekroczyć wysokość określoną w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego, zwanej dalej "ustawą", nastąpi proporcjonalna redukcja liczby akcji spółki konsolidującej udostępnianych w zamian za akcje spółek konsolidowanych. Akcje spółki konsolidującej zostaną przydzielone zgodnie z zasadą proporcjonalnej redukcji.

4. Liczba akcji, o której mowa w ust. 3, wyraża się liczbą całkowitą. Wartości ułamkowe zaokrągla się w dół.

§ 3. 1. Spółka konsolidująca, przed dniem rozpoczęcia biegu terminu na składanie oświadczeń o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej, wezwie osoby uprawnione do składania tych oświadczeń.

2. Wezwania dokonuje się przez ogłoszenie w gazecie o zasięgu ogólnokrajowym i gazetach lokalnych właściwych dla siedzib spółek konsolidowanych, przez wywieszenie ogłoszenia w siedzibie spółki konsolidującej i spółek konsolidowanych oraz we wszystkich oddziałach i zakładach spółek konsolidowanych. Wezwanie może być także rozpowszechnione w inny, zwyczajowo przyjęty sposób.

3. Wezwanie zawiera w szczególności:

1) firmę, siedzibę oraz adres spółki konsolidującej;

2) firmy, siedziby i adresy spółek konsolidowanych, których akcje wniesione zostały na pokrycie kapitału zakładowego spółki konsolidującej;

3) termin i miejsce składania oświadczeń, o których mowa w ust. 1;

4) informację o skutkach niezłożenia oświadczeń w terminie;

5) informacje zawarte w art. 2 pkt 3 ustawy;

6) informację o terminie i miejscu wywieszenia list osób uprawnionych oraz pouczenie o sposobie i terminach wnoszenia i rozpatrzenia reklamacji.

§ 4. 1. Osoby uprawnione, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy, w terminie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy, mogą złożyć pisemne oświadczenie o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej.

2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, osoby uprawnione składają w spółce konsolidowanej, której akcje zostały wniesione na pokrycie kapitału zakładowego spółki konsolidującej.

3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:

1) imię (imiona), nazwisko oraz imię ojca uprawnionego pracownika;

2) numer ewidencyjny PESEL lub podobne dane obywateli z innych państw członkowskich Unii Europejskiej;

3) serię i numer dowodu tożsamości;

4) miejsce zamieszkania i adres;

5) zamiar nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej;

6) datę złożenia oświadczenia;

7) informację o liczbie akcji spółki konsolidowanej należnych osobie uprawnionej;

8) podpis uprawnionego pracownika.

4. Oświadczenia spadkobierców uprawnionych pracowników zawierają imię (imiona), nazwisko oraz imię ojca uprawnionego pracownika, a także imiona i nazwiska spadkobierców, informacje, o których mowa w ust. 3 pkt 2-7, podpisy spadkobierców.

§ 5. 1. W terminie 14 dni po upływie terminu wskazanego w art. 4 ust. 2 ustawy spółka konsolidowana sporządzi listę osób uprawnionych, które złożyły oświadczenie o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej.

2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imię (imiona) i nazwisko oraz imię ojca osoby uprawnionej.

3. Spółka konsolidowana niezwłocznie po sporządzeniu listy osób uprawnionych wywiesi ją w siedzibie spółki oraz we wszystkich jej oddziałach i zakładach na okres 14 dni.

§ 6. 1. Osoby, które zostały pominięte na liście, o której mowa w § 5 ust. 1, lub którym wadliwie określono ich dane osobowe, w terminie 14 dni od dnia wywieszenia listy, mogą złożyć pisemną reklamację.

2. Reklamację składa się w spółce konsolidowanej.

3. Do reklamacji należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do nabycia akcji spółki konsolidującej.

4. Reklamację rozpatruje komisja powołana przez zarząd spółki konsolidowanej, w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje tok postępowania reklamacyjnego.

5. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji spółka konsolidowana powiadamia na piśmie wnoszącego reklamację o sposobie jej rozpatrzenia.

§ 7. W razie uwzględnienia reklamacji spółka konsolidowana dokona, w terminie 7 dni po zakończeniu postępowań reklamacyjnych, odpowiedniej korekty listy, o której mowa w § 5 ust. 1.

§ 8. 1. Jeżeli nie złożono reklamacji, spółka konsolidowana, w terminie 7 dni po upływie terminu, o którym mowa w § 6 ust. 1, prześle spółce konsolidującej listę osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej.

2. Jeżeli złożono reklamacje, spółka konsolidowana prześle spółce konsolidującej listę osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia akcji spółki konsolidującej, w terminie 7 dni po zakończeniu postępowań reklamacyjnych.

§ 9. 1. Spółka konsolidująca w terminie 14 dni od otrzymania ostatniej z list przekazanych przez spółki konsolidowane określi, zgodnie z § 2 ust. 2, liczbę akcji spółki konsolidującej przypadających w zamian za akcje spółki konsolidowanej.

2. Spółka konsolidująca niezwłocznie przekaże do spółek konsolidowanych informacje o liczbie akcji spółki konsolidującej przypadających w zamian za akcje spółki konsolidowanej.

3. Spółka konsolidowana w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o liczbie akcji spółki konsolidującej przypadających uprawnionym sporządzi listę osób uprawnionych zawierającą dane, o których mowa w § 5 ust. 2, uzupełnioną o dane dotyczące liczby akcji spółki konsolidowanej należnych osobie uprawnionej, liczby należnych jej akcji podlegających zamianie, a także liczby akcji spółki konsolidującej przypadających poszczególnym osobom uprawnionym w zamian za akcje podlegające zamianie.

4. Liczba akcji spółki konsolidującej przypadających poszczególnym osobom uprawnionym wyraża się liczbą całkowitą. Wartości ułamkowe zaokrągla się w dół.

5. Listę osób uprawnionych spółka konsolidowana przekaże spółce konsolidującej. Spółka konsolidująca sporządzi zbiorczą listę osób uprawnionych zawierającą: imię (imiona) i nazwisko oraz imię ojca osoby uprawnionej, liczbę akcji spółki konsolidowanej należnych osobie uprawnionej, liczbę akcji podlegających zamianie, a także liczbę akcji spółki konsolidującej przypadających osobie uprawnionej w zamian za akcje podlegające zamianie, a następnie przekaże ją niezwłocznie ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa.

§ 10. 1. Po przekazaniu listy, o której mowa w § 9 ust. 5, spółka konsolidująca w uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa ogłosi w gazecie o zasięgu ogólnokrajowym i gazetach lokalnych właściwych dla siedzib spółek konsolidowanych o przystąpieniu do zbywania akcji spółki konsolidującej osobom uprawnionym. Ogłoszenie, wraz ze zbiorczą listą osób uprawnionych, spółka konsolidująca wywiesi w swojej siedzibie. Ogłoszenie będzie wywieszone również w siedzibach spółek konsolidowanych oraz we wszystkich ich oddziałach i zakładach. Ogłoszenie może być rozpowszechnione także w inny, zwyczajowo przyjęty sposób.

2. Ogłoszenie zawiera:

1) firmę, siedzibę oraz adres spółki, której akcje będą zbywane;

2) liczbę akcji przeznaczonych do zbycia;

3) termin i miejsce zawierania umów;

4) datę wygaśnięcia prawa do nabycia akcji spółki konsolidującej;

5) inne informacje mogące usprawnić wydawanie akcji.

§ 11. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa zawiera w imieniu Skarbu Państwa z osobą uprawnioną umowę nieodpłatnego zbycia akcji spółki konsolidującej. Dokument umowy zbycia akcji spółki konsolidującej sporządza spółka.

§ 12. 1. Spółka konsolidująca, przed dniem rozpoczęcia biegu terminu na składanie oświadczeń o zamiarze zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej, wezwie osoby uprawnione do składania tych oświadczeń.

2. Wezwania dokonuje się przez ogłoszenie w gazecie o zasięgu ogólnokrajowym i gazetach lokalnych właściwych dla siedzib spółek konsolidowanych, przez wywieszenie ogłoszenia w siedzibie spółki konsolidującej i spółek konsolidowanych oraz we wszystkich oddziałach i zakładach spółek konsolidowanych. Wezwanie może być także rozpowszechnione w inny, zwyczajowo przyjęty sposób.

3. Wezwanie zawiera w szczególności:

1) firmę, siedzibę oraz adres spółki konsolidującej;

2) firmy, siedziby i adresy spółek konsolidowanych, których akcje wniesione zostały na pokrycie kapitału zakładowego spółki konsolidującej;

3) termin i miejsce składania oświadczeń;

4) informację o skutkach niezłożenia oświadczeń w terminie;

5) wskazanie osób uprawnionych do zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej;

6) informację o terminie i miejscu wywieszenia list osób uprawnionych do zamiany akcji, które złożyły oświadczenia o zamiarze zamiany akcji, oraz pouczenie o sposobie i terminach wnoszenia i rozpatrzenia reklamacji.

§ 13. 1. Osoby uprawnione do zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej w terminie, o którym mowa w art. 5 ust. 2 ustawy, mogą złożyć pisemne oświadczenie o zamiarze dokonania takiej zamiany.

2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, osoby uprawnione składają w spółce konsolidowanej, której akcje posiadają.

3. Oświadczenie osoby uprawnionej do zamiany akcji powinno zawierać:

1) imię (imiona), nazwisko oraz imię ojca osoby uprawnionej;

2) numer ewidencyjny PESEL lub podobne dane obywateli z innych państw członkowskich Unii Europejskiej;

3) serię i numer dowodu tożsamości;

4) miejsce zamieszkania i adres;

5) zamiar zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej;

6) datę złożenia oświadczenia;

7) informacje o liczbie akcji posiadanych i liczbie akcji zgłaszanych do zamiany;

8) podpis osoby uprawnionej do zamiany akcji.

4. Do oświadczenia osoba uprawniona do zamiany akcji dołącza dokumenty potwierdzające posiadanie akcji spółki konsolidowanej.

§ 14. 1. W terminie 14 dni po upływie terminu wskazanego w art. 5 ust. 2 ustawy spółka konsolidowana sporządzi listę osób uprawnionych, które złożyły oświadczenie o zamiarze zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej.

2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imię (imiona) i nazwisko oraz imię ojca osoby uprawnionej do zamiany akcji.

3. Spółka konsolidowana niezwłocznie po sporządzeniu listy osób uprawnionych do zamiany akcji wywiesi ją w siedzibie spółki oraz we wszystkich jej oddziałach i zakładach na okres 14 dni.

§ 15. 1. Osoby, które zostały pominięte na liście, o której mowa w § 14 ust. 1, lub którym wadliwie określono ich dane osobowe, w terminie 14 dni od dnia wywieszenia listy, mogą złożyć pisemną reklamację.

2. Reklamację składa się w spółce konsolidowanej.

3. Do reklamacji należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej.

4. Reklamację rozpatruje komisja powołana przez zarząd spółki konsolidowanej, w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje tok postępowania reklamacyjnego.

5. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji spółka konsolidowana powiadamia na piśmie wnoszącego reklamację o sposobie jej rozpatrzenia.

§ 16. W razie uwzględnienia reklamacji spółka konsolidowana dokona, w terminie 14 dni po zakończeniu postępowań reklamacyjnych, odpowiedniej korekty listy, o której mowa w § 14 ust. 1.

§ 17. 1. Jeżeli nie złożono reklamacji spółka konsolidowana, w terminie 7 dni po upływie terminu, o którym mowa w § 15 ust. 1, prześle spółce konsolidującej listę osób uprawnionych do zamiany akcji.2. Jeżeli złożono reklamacje, spółka konsolidowana prześle spółce konsolidującej listę osób uprawnionych do zamiany akcji, w terminie 7 dni po zakończeniu postępowań reklamacyjnych.

§ 18. 1. Spółka konsolidująca w terminie 14 dni od otrzymania ostatniej z list przekazanych przez spółki konsolidowane określi, zgodnie z § 2, liczbę akcji spółki konsolidującej przypadających w zamian za akcje spółki konsolidowanej.

2. Spółka konsolidująca niezwłocznie przekaże do spółek konsolidowanych informacje o liczbie akcji spółki konsolidującej przypadających w zamian za akcje spółki konsolidowanej.

3. Spółka konsolidowana w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o liczbie akcji spółki konsolidującej przypadających w zamian za akcje spółki konsolidowanej sporządzi listę osób uprawnionych do zamiany akcji zawierającą dane, o których mowa w § 14 ust. 2, uzupełnioną o dane dotyczące liczby akcji spółki konsolidowanej zgłoszonych do zamiany przez poszczególne osoby, liczby akcji spółki konsolidowanej podlegających zamianie należących do każdej z tych osób, a także liczby akcji spółki konsolidującej przypadających poszczególnym osobom uprawnionym w zamian za akcje podlegające zamianie.

4. Liczba akcji spółki konsolidującej przypadających poszczególnym osobom uprawnionym wyraża się liczbą całkowitą. Wartości ułamkowe zaokrągla się w dół.

5. Listę osób uprawnionych do zamiany akcji spółka konsolidowana przekaże spółce konsolidującej. Spółka konsolidująca sporządzi zbiorczą listę osób uprawnionych do zamiany akcji zawierającą imię (imiona) i nazwisko oraz imię ojca osoby uprawnionej do zamiany akcji, liczbę akcji spółki konsolidowanej zgłoszonych do zamiany przez osobę uprawnioną, liczbę akcji spółki konsolidowanej podlegających zamianie, a także liczbę akcji spółki konsolidującej przypadających osobie uprawnionej w zamian za akcje podlegające zamianie, a następnie przekaże ją niezwłocznie ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa.

§ 19. 1. Po przekazaniu listy, o której mowa w § 18 ust. 5, spółka konsolidująca w uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa ogłosi w gazecie o zasięgu ogólnokrajowym i gazetach lokalnych właściwych dla siedzib spółek konsolidowanych o przystąpieniu do zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej. Ogłoszenie, wraz ze zbiorczą listą osób uprawnionych do zamiany akcji, spółka konsolidująca wywiesi w swojej siedzibie. Ogłoszenie będzie wywieszone również w siedzibach spółek konsolidowanych oraz we wszystkich ich oddziałach i zakładach. Ogłoszenie może być rozpowszechnione także w inny, zwyczajowo przyjęty sposób.

2. Ogłoszenie zawiera:

1) firmę, siedzibę oraz adres spółki, której akcje będą zbywane;

2) liczbę akcji przeznaczonych do zamiany;

3) termin i miejsce zawierania umów zamiany akcji;

4) datę wygaśnięcia prawa do zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej;

5) inne informacje mogące usprawnić zawieranie umów zamiany akcji.

§ 20. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa zawiera w imieniu Skarbu Państwa z osobą uprawnioną umowę zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej. Dokument umowy zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej sporządza spółka konsolidująca.

§ 21. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

 

Minister Skarbu Państwa: A. Grad

 

1) Minister Skarbu Państwa kieruje działem administracji rządowej - Skarb Państwa, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 216, poz. 1601).

 

Zmieniony ( 08.09.2009. )
 
PGE zamierza zbudować elektrownię Lublin za 10 mld zł Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
10.03.2008.

Nową elektrownię kosztem 10 mld zł zamierza zbudować na Lubelszczyźnie niedaleko kopalni w Bogdance Polska Grupa Energetyczna - poinformowali w poniedziałek w Lublinie przedstawiciele zarządu PGE.

Elektrownia Lublin ma mieć 2 bloki po 800 megawatów opalane węglem z kopalni w Bogdance. Obecnie trwają prace projektowe, a budowa może zacząć się za dwa lata. W 2015 r. elektrownia mogłaby zostać uruchomiona. Ma zatrudnić około 300 - 400 osób. Wstępnie zaplanowano dwa możliwe miejsca lokalizacji nowej elektrowni, oba w odległości kilku kilometrów od Bogdanki.

Pieniądze potrzebne do sfinansowania inwestycji, PGE ma zdobyć dzięki zaplanowanemu na koniec tego roku wejściu na giełdę. Przez giełdę ma być także sprywatyzowana kopalnia w Bogdance, co ma jej przynieść pieniądze potrzebne na dokończenie budowy nowego pola wydobywczego w Stefanowie i zwiększenia wydobycia węgla.

 

Według informacji PGE, w Polsce za kilka lat zaczną się pojawiać problemy związane z deficytem energii elektrycznej. W związku z tym holding chce zbudować do 2020 r. w różnych miejscach nowe bloki elektrowni o łącznej mocy 5 tys. megawatów.

W poniedziałek na spotkaniu w Lublinie poinformowano o rozpoczęciu działalności operacyjnej w tym mieście największej spółki-córki PGE - PGE Energia. Docelowo ma ona koordynować jedną z głównych linii biznesowych koncernu - dystrybucję energii. PGE Energia ma w przyszłym roku zatrudniać w Lublinie około 100 osób.

Formalnie Lublin jest siedzibą całego koncernu PGE. Obiecał to mieszkańcom regionu przed wyborami samorządowymi w 2006 r. ówczesny premier Jarosław Kaczyński. Jednak faktycznie centrala holdingu znajduje się w Warszawie i jej przeniesienie do Lublina - według prezesa PGE Pawła Urbańskiego - nie jest możliwe.

"Nie ma dzisiaj możliwości przeniesienia operacyjnego zarządzania z Warszawy do Lublina z powodu przygotowań do wejścia na giełdę. Tych dwóch zadań nie da się jednocześnie realizować, dzisiaj koncentrujemy się na dobrym przygotowaniu do debiutu giełdowego" - powiedział Urbański na konferencji prasowej.

PGE to największy polski holding energetyczny, jeden z największych w Europie centralnej i wschodniej. Wytwarza 12 tys. megawatów energii elektrycznej, ma 5 milionów klientów, zatrudnia około 40 tys. pracowników.

Źródło: PAP

 
Nowa Rada Nadzorcza PGE Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
29.02.2008.
W dniu 29 lutego 2008 r. odbyło się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PGE Polska Grupa Energetyczna, na którym dokonano zmian w składzie Rady Nadzorczej Spółki. Do składu Rady Nadzorczej tej Spółki powołano Zygmunta Gzyrę, Andrzeja Jakubeckiego, Jarosława Kocika, Zbigniewa Szmuniewskiego, Piotra Szymanka oraz Macieja Bałtowskiego.

 

Zygmunt Gzyra – wykształcenie wyższe ekonomiczne, doktor nauk ekonomicznych absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. Posiada duże doświadczenie związane z wykonywaniem funkcji członka rady nadzorczej spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz wysoką wiedzę merytoryczną z zakresu funkcjonowania spółek sektora elektroenergetycznego.

Andrzej Jakubecki – doktor habilitowany nauk prawnych, profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Posiada doświadczenie związane z wykonywaniem funkcji członka rady nadzorczej spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz wysoką wiedzę merytoryczną z zakresu funkcjonowania spółek sektora elektroenergetycznego.

Jarosław Kocik
- posiada wykształcenie wyższe – ukończył studia w 1988 r. na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Wydział Geologia oraz ukończył w 1996 r. studia z zakresu Finansów, Rachunkowości oraz Marketingu na University of Wisconsin, absolwent International Business School na kierunku Zarządzanie oraz ukończył Master’s Degree in Business Administration (MBA) w 1993 r. Posiada duże doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania oraz nadzoru właścicielskiego nad podmiotami gospodarczymi oraz związane z zasiadaniem w radach nadzorczych spółek prawa handlowego.

Zbigniew Szmuniewski
- posiada wykształcenie wyższe, Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Długoletni wojewódzki pełnomocnik ds. energii i paliw. Wieloletni staż pracy w administracji państwowej na stanowiskach kierowniczych oraz doświadczenie związane z wykonywaniem funkcji członka rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa.Piotr Szymanek - radca prawny, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Prawa i Administracji oraz Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Rynku Unii Europejskiej. Posiada bogate doświadczenie zawodowe związane z obsługą prawną podmiotów sektora energetycznego.

Maciej Bałtowski
- posiada wykształcenie wyższe, doktor nauk ekonomicznych na Politechnice Wrocławskiej (1980 r.), absolwent Politechniki Warszawskiej na Instytucie Organizacji i Zarządzania (1977 r.), dr habilitowany nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Łódzkim (1992 r.), profesor nauk ekonomicznych (2002 r.). Wieloletni staż pracy w administracji państwowej na stanowiskach kierowniczych oraz doświadczenie związane z zasiadaniem w radach nadzorczych spółek prawa handlowego.

Dotychczasowa Rada pracowała w składzie: Janusz Starzyński, Grzegorz Miś, Wojciech Cichoński, Andrzej Maciej Kądzielawa, Marcin Orliński, Tomasz Dąbrowski, Stanisław Kulisiewicz, Oskar Kowalewski i Joanna Rutkowska.

Źródło: MSP

Zmieniony ( 29.02.2008. )
 
Ponad 2 mld zł zysku PGE w 2007 r Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
28.02.2008.


Zysk netto Polskiej Grupy Energetycznej w 2007 roku przekroczył 2 mld zł. GP jako pierwsza publikuje wstępne wyniki polskich grup energetycznych utworzonych w ubiegłym roku.

Polska Grupa Energetyczna, największa z polskich grup, która planuje debiut giełdowy w IV kwartale 2008 r. prognozuje przychody ze sprzedaży w 2007 roku na poziomie 28 mld zł. To pięć razy więcej niż prognozowana sprzedaż najmniejszej z grup, czyli poznańskiej Enei (ponad 5,5 mld zł).

- To, że PGE jest pięć razy większa od Enei, nie jest zaskoczeniem. PGE od początku była ustawiana w roli lidera polskiego rynku elektroenergetycznego i teraz jest za późno, żeby zastanawiać się, czy z punktu widzenia konkurencyjności rynku wielkość grup została określona optymalnie - mówi Ludomir Zalewski, analityk DM PKO BP.

Z uzyskanych przez GP informacji wynika, że pod względem przychodów ze sprzedaży PGE dystansuje także pozostałe grupy. Jej prognozowane przychody są ponad dwa razy większe niż Tauron Polska Energia, drugiej pod względem wielkości grupy energetycznej szacującej przychody w 2007 roku na około 12,4 mld zł.

Ze wstępnych danych PGE wynika, że spółka osiągnęła w ubiegłym roku rentowność sprzedaży na poziomie 7 proc.

- To będzie dobry wynik, jeśli się potwierdzi. Pytanie w przypadku PGE i Enei dotyczy tego, jak te wyniki zostały osiągnięte, czy i w jakim stopniu są skutkiem rozwiązywania rezerw - mówi Ludomir Zalewski.

Dodaje, że takie informacje będą znane dopiero po opublikowaniu prospektów emisyjnych grup.

Rozwiązanie rezerw na różnicę pomiędzy wartością podatkową i bilansową środków trwałych miało wpływ na wynik Enei, co przyznaje sama spółka, ale nie ujawnia, w jakiej skali. Analitycy oceniają, że grupy mają jednak możliwość poprawy efektywności.

- Powinny ograniczyć koszty. Praktyki regulacyjne wskazują, że system taryfikacji pozwala osiągnąć 7-proc. rentowność netto i można oczekiwać, że wszystkie grupy są w stanie osiągnąć ten poziom - podkreśla Samer Masri, analityk DI BRE Banku.

Źródło: Gazeta Prawna

 
Nowy Zarząd w BOT GiE Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
20.02.2008.

Rada Nadzorcza BOT Górnictwo i Energetyka wybrała w środę nowy zarząd spółki 

Do nowego zarządu BOT powołano:

Henryka Majchrzaka na stanowisko Prezesa Zarządu,

Romana Formę - wiceprezesa ds. finansowych,

Andrzeja Jeznacha - wiceprezesa ds. produkcji 

Adama Wołowicza - wiceprezesa ds. zarządzania zasobami ludzkimi.

Zmieniony ( 20.02.2008. )
 
W KWB Bełchatów referendum strajkowe Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
19.02.2008.

Kilka dni potrwa referendum strajkowe w K W B "Bełchatów"

Od  górnicy odpowiadają tylko na jedno pytanie postawione przez związki zawodowe -

„Czy jesteś za podjęciem akcji protestacyjnej ze strajkiem włącznie, w przypadku zagrożenia utraty miejsc pracy, pogorszenia warunków pracy, płacy i świadczeń socjalnych, wynikających z planowanego zmniejszenia wydobycia i sprzedaży węgla w BOT KWB Bełchatów SA w związku z zmniejszeniem limitów emisji dwutlenku węgla dla BOT Elektrowni Bełchatów SA”

Wczoraj listy referendalne trafiły do przedstawicieli związków, którzy już zbierają podpisy wśród załogi. Uprawnionych do udziału jest ok. 7,8 tys. osób. Referendum będzie wiążące, jeśli udział weźmie w nim ponad połowa górników. Do strajku może dojść, jeśli opowie się za nim większość głosujących.

Zmieniony ( 19.02.2008. )
 
PGE. Umowa z doradcami podpisana Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
08.02.2008.

Dnia 7 lutego br. PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. podpisała umowę z konsorcjum doradców finansowych: Goldman Sachs International jako doradcą zagranicznym oraz UniCredit CA IB Poland jako doradcą krajowym. Doradcy finansowi wspierać będą PGE w przygotowaniu i przeprowadzeniu pierwszej oferty publicznej akcji Spółki.

Wcześniej, w dniu 18 stycznia br. podpisana została umowa z Doradcą Prawnym – kancelarią Dewey & LeBoeuf, Grzesiak Sp.k. Kancelaria ta wspierała PGE w końcowej fazie postępowania na wybór doradców finansowych. Tym samym Spółka dokonała wyboru kluczowych doradców dla skutecznej realizacji Projektu IPO.
Podpisanie umów z doradcami jest równoznaczne z intensyfikacją działań prowadzonych w Projekcie IPO oraz z rozpoczęciem prac nad przygotowaniem prospektu emisyjnego. W najbliższym czasie przeprowadzone zostanie badanie due diligence, które obejmie najważniejsze spółki grupy kapitałowej PGE.

 W dniu podpisania umowy odbyło się spotkanie inicjujące - tzw. kick-off meeting - w którym udział wzięli przedstawiciele wszystkich zaangażowanych stron, z Zarządem PGE na czele. Na spotkaniu tym Zarząd Spółki podkreślił najwyższy priorytet Projektu IPO i zapewnił o swoim pełnym zaangażowaniu w jego realizacji

Źródło: PGE,  Cire

Zmieniony ( 08.02.2008. )
 
W Bełchatowie rozmawiali o CO 2 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
05.02.2008.

W poniedziałek, 4 lutego 2008 roku w Bełchatowie odbyła się konferencja prasowa, której tematem był rządowy projekt „Krajowego Planu Rozdziału Uprawnień do emisji dwutlenku węgla na lata 2008-2012 we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji”.

Prezes BOT KWB Bełchatów Jacek Kaczorowski rozpoczynając konferencję zaznaczył wagę problemu, wspominając spotkania i dyskusje z wicepremierem, ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem oraz z ministrem środowiska. Prezes dodał, że proponowany podział jest szczególnie niekorzystny dla energetyki zawodowej.

 
-Założenia wyjściowe tego projektu, niestety preferują dzisiaj sektory: hutniczy, cementowo-wapienniczy czy chemiczny, dyskryminując sektor elektroenergetyczny. Naszym pomysłem na uzdrowienie tej sytuacji jest, aby ten zaniżony limit uprawnień do emisji podzielić w sposób równoprawny, w oparciu o zrealizowane emisje w latach 2005 - 2006 - powiedział prezes bełchatowskiej kopalni.

Poseł Elżbieta Radziszewska przedstawiła działania parlamentarzystów zmierzające do zmiany projektu.
- Problem zrodził się wiele miesięcy temu. Działania, które podejmujemy, opierają się na dwóch płaszczyznach; na płaszczyźnie krajowej, po to by zmienić rozporządzenie, które będzie obowiązywać w sprawie podziału emisji CO2 i na płaszczyźnie europejskiej - mówiła.

Krzysztof Domagała, Prezes Zarządu BOT Elektrowni Bełchatów zaznaczył w swoim wystąpieniu, że Elektrownia wielką wagę przywiązuje do inwestowania w nowoczesne technologie proekologiczne.

- Inwestycje proekologiczne w elektrowniach kondensacyjnych pochłonęły w ostatnich latach 30 mld złotych; z czego bełchatowska Elektrownia wydała 2 mld złotych - powiedział Domagała.
Jednocześnie zwrócił on uwagę, że Elektrownia w dalszym ciągu inwestuje w ograniczenia emisji CO2 nieustannie poprawiając sprawność bloków. Cała sprawność elektrowni kondensacyjnych jest na poziomie europejskim – co do tego nie mamy dzisiaj wątpliwości; średnia sprawność wynosi 39 proc., gdzie na przykład w Niemczech jest wiele elektrowni, które nie spełniają takiego poziomu - mówił prezes Domagała.

Emil Wojtowicz - Wiceprezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej – zaznaczył, że ograniczenie limitów emisji CO2 wpłynie na sytuację całej grupy. Z aktualnego planu wynika, że aby nie przekroczyć przyznanego limitu, trzeba byłoby wyłączyć elektrownie na trzy miesiące, co jest rozwiązaniem nie do zaakceptowania.
- Musimy sobie radzić w inny sposób. Możemy na przykład dokupić na wolnym rynku ok. 15 mln jednostek, co stanowiłoby koszt ok. 1 mld złotych. Rozwój takiego scenariusza wpłynie na sytuację finansową spółki. Będzie nam znacznie trudniej przekonać banki do finansowania przyszłych inwestycji. Proponujemy – jako Polska Grupa Energetyczna, by wrócić do pierwszego projektu planu alokacji, który równomiernie obciążał wszystkie branże, zarówno energetykę, jak i na przykład hutnictwo i przemysł cementowy. Takie rozwiązanie, naszym zdaniem jest korzystne, gdyż nie powoduje faworyzowania jednych branż kosztem innych - mówił przedstawiciel PGE.

Zdaniem Jacka Saryusz-Wolskiego europejski projekt ograniczenia emisji CO2 podyktowany był troską dotyczącą zmian klimatycznych związanych z gazami cieplarnianymi i taka jego zdaniem była decyzja polityczna państw członkowskich. W jego ocenie można domniemywać, że po stronie KE nastąpił jakiś błąd obliczeniowy, gdyż przy wyliczaniu kwoty emisji dla Polski przyjęto wskaźnik wzrostu gospodarczego na poziomie 4,7 proc. PKB, a jak wiadomo w tej chwili wskaźnik ten jest większy.
– powinien być przyjęty 6,2 proc. i ta różnica obliczeń wynosiłaby in plus 19 mln ton, co jest wielkością niebagatelną - mówił.

Według Europosła, teraz kiedy już zapadły decyzje o przydziale emisji Polsce pozostały dwie drogi. Pierwsza to droga sądowa; Polska wniosła sprawę do sądu pierwszej instancji UE. Jednak w jego ocenie jest to droga bardzo długa i może trwać miesiącami - jeśli nie latami. Druga możliwość to negocjacje z Komisją Europejską i Komisarzem ds. Ochrony Środowiska celem uzyskania korekty po stronie Komisji, która przyznałaby, że źle wyszacowała tempo wzrostu produktu krajowego brutto.

Zdaniem Saryusz-Wolskiego druga korekta mogłaby dotyczyć przesunięć w skali kraju. Energetyka jest odpowiedzialna w 60 proc. za problem CO2 w Polsce i w dużej mierze ponosi tego skutki - mówił Europoseł i przyznał, że rząd zamierza taka korektę na rzecz energetyki przeprowadzić.
- Na dzisiaj mogę tylko powiedzieć po rozmowach w rządzie, że taka korekta nastąpi w górę na rzecz elektroenergetyki; niebawem zostanie ona podana do wiadomości publicznej - powiedział Europoseł

Poseł Włodzimierz Kula podsumowania całości zagadnienia, podkreślił zaangażowanie lokalnych samorządów skojarzonych z działalnością zarówno Kopalni, jak i Elektrowni Bełchatów oraz związków zawodowych. Zwrócił jednocześnie uwagę na niebezpieczeństwo związane ze skutkami przyjęcia rozporządzenia w obecnym kształcie; destabilizację i w konsekwencji regres rozwijających się dzięki największym spółkom „małych ojczyzn”.

PGE, CIRE.PL

 

 

Zmieniony ( 05.02.2008. )
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 301 - 320 z 321